Care sunt cele mai importante elemente pentru un magazin online?

 In Optimizare seo

Un magazin online reprezintă un instrument important atât pentru strategia de vânzări, cât și pentru crearea unei imagini favorabile a unei companii. Ȋnainte de a se ȋncepe construirea unui magazin online, trebuie analizată misiunea pe care o va avea acesta (de exemplu, ce produse sau servicii se vor comercializa) și modul cum va fi construit (exemplu: tipul de platforma).

Ținând cont că prima impresie contează pentru succesul oricărei afaceri pe Internet, ȋn continuare, o să prezentăm câteva caracteristici de bază pe care ar trebui să le aibă orice magazin online, exemplificând pentru magazinul Insignis.ro.

1) Designul unui magazin online

Designul este un element esențial, trebuie să fie atrăgător pentru client, simplu și ușor de navigat, reflectând identitatea și valoarea companiei. Marea majoritate a utilizatorilor își bazează alegerea pe designul magazinului și în cazul în care nu le place, aleg să nu se mai întoarcă.

După cum puteți observa, magazinul online Insignis are un design simplu și elegant în același timp. Prima pagină este “cartea de vizită” a magazinului și conține 4 bannere cu imagini sugestive ale produselor oferite și cu link-uri spre categoriile principale.

De asemenea, s-au pus în valoare cele mai noi produse, cele mai vandute și reducerile oferite clienșilor.

2) Poziționarea elementelor de design (butoane, newsletter, navigator de căutare etc.)

Aceste elemente sunt importante pentru imaginea magazinului, pentru ușurința ȋn utilizare, dar mai ales pentru creșterea ratei de conversie. De exemplu, un magazin online foarte complex are nevoie un search bar, pentru ca produsele sa fie găsite cu usurință, de potențiali clienți. 

  Magazinul Insignis oferă clienților o gama variată de produse: de la decorațiuni pentru casă, la corpuri de iluminat, la mobilier Vintage, accesorii bucătărie s.a. Astfel, are un search bar, poziționat la vedere, în partea dreapta sus, chiar lângă coșul de cumpărături. Utilizatorii îl pot folosi de pe orice pagină a site-ului.

3) Claritatea informațiilor despre companie

Utilizatorii/clienții doresc să afle cât mai ușor informații. Multe magazine online creează confuzie pentru clienți deoarece pe pagină de deschidere nu se specifică domeniul de activitate sau serviciile/produsele oferite.

În primul rând, fiecare pagină principala ar trebui să fie că o “vitrină” a magazinului care vinde mărfuri cu amănuntul. În al doilea rând, trebuie specificate punctele forțe ale magazinului, cu ce se diferențiază față de concurenți.

De exemplu, magazinul Insignis specifică în josul paginii o descriere optimizată, plus câteva puncte forțe. Acestă descriere nu este foarte mare, dar are un link spre o pagină internă, unde se prezintă mai multe informații despre magazin.

4) Paginile de informații relevante pentru utilizatori

Înainte de a achiziționa produse, oamenii au nevoie de mai multe informații privind politica de retur, livrarea produselor, garanția, termeni și condiții s.a. Pe magazinul Insignis.ro, aceste pagini sunt poziționate în footer, fiind accesibile pentru utilizatori, tot timpul, indiferent de pagina pe care aceștia se află.

5) Prezentarea și administrarea produselor

Prezentarea și calitatea produselor joacă un rol important ȋn activitatea de vânzare online deoarece reprezintă punctul ȋn care clientul va alege produsele oferite de o companie. O descriere clară și detaliată a produsului ȋl va convinge pe utilizator/client că acel produs este ceea ce caută.

În magazinul Insignis apar poze cu produse (acestea se pot mări pentru ca, clienții să poată vedea cât mai bine și clar produsul respectiv). Apare titlul produsului, disponibilitate, o descriere frumoasă a produsului, plus alte detalii importante (dimensiuni, tip, material ș.a.). Astfel, clientul are toate informațiile utile și poate fi motivat să cumpere de pe site, produsul dorit.

6) Coșul de cumpărături

Este un element care trebuie să fie bine structurat și accesibil pentru clienți. Coșul de cumpărături al magazinului Insignis conține informații despre produsul adăugat, precum: o poză, denumirea produsului, cantitatea, prețul. Pe lângă acestea, conține și două butoane care dau posibilitatea clientului să continue cumpărăturile sau să finalizeze comanda.

În momentul în care, clientul alege să finalizeze comanda, este dus spre o pagină specială pe care o puteți vedea mai jos. Este important să se precizeze dacă achiziționarea produselor se poate face prin crearea unui cont sau fără cont.

În magazinul Insignis, clientul poate alege să creeze un cont pentru cumpărături sau să achizioneze produse fără a crea cont. Umatorii pași cuprind: introducerea unei adrese de livrare; metoda de livrare, plata și la final este un buton pentru finalizarea comenzii.

7) Modalitatea de plată

Un magazin online care se adresează unei audiențe la nivel global, trebuie să ofere diverse metode plată pentru achiziționarea produselor și serviciilor sale.

 Clienții trebuie  fie informați cu privire la modul de realizare a plății, precum: 

a) Plata prin card bancar. Este una dintre cele mai folosite modalitati de plata online.

b) Plata prin PayPal. Există clienți care nu au ȋncredere ȋn orice magazin online și doresc să apeleze la un sistem care le permite să cumpere ȋn siguranță produse și servicii, cum este sistemul PayPal. Acesta funcționează ca un cont bancar, singura diferența este că printr-un cont PayPal totul se realizează electronic, din fața calculatorului, prin intermediul Internetului.

Concluzii

Un magazin online trebuie să fie foarte bine structurat, să reflecte valorile companiei și să ofere o experiență foarte bună oamenilor.

Cele mai importante caracteristici de care trebuie să țineți cont sunt următoarele: un design atrăgător; o descriere clară a magazinului; pagini cu informații despre transport, retur, confidențialitate; prezentarea produselor cu poze și descriere; coș de cumpărături bine structurat și modalitățile de plată a produselor.

Recent Posts

Start typing and press Enter to search