Cum lansezi cu succes un nou site?

 In Analytics, Magazin online, Optimizare seo, Vanzari si marketing

În mediul online, lansarea unui nou site este o etapă dificilă atât pentru antreprenori, programatori, cât și pentru specialiștii în marketing.

Fie că discutăm de site-uri de prezentare sau magazine online, toate sunt complexe și există multe lucruri care pot fi ușor de trecut cu vederea. De exemplu: verificarea corectitudinii textelor, a structurii, funcționalitatea link-urilor, imaginilor și multe altele.

Un alt exemplu, în situația în care un site nou este lansat online cu pagini care nu funcționează sau se redirecteaza greșit. Oamenii ajung pe acele pagini și găsesc erori, în locul informației dorite și cu siguranță o să prefere să închidă paginile respective și să nu mai navigheze pe acel site. Astfel, se pierd potențiali clienți și desigur valoarea acelor link-uri în motoarele de căutare.

Pentru a vă asigura că lansarea va avea un real succes, vă prezentăm o lista cu puncte importante de verificat

1. Elemente design site

În primul rând, este necesar să verificați dacă toate elementele de design, au fost implementate și optimizate în mod corect.

În mediul online, design-ul este primordial și important pentru oameni. În situația în care un client observă că nu poate să vadă un video sau nu reușește să navigheze ușor de pe un dispozitiv mobil, atunci cu siguranță o să renunțe și nu o să se mai întoarcă pe acel site.

Cu scopul de a evita aceste situații, vă propunem să verificați următoarele puncte:

– listele, paragrafele, tiltlurile din site să fie vizibile pe toate dispozitivele (tabletă, desktop, mobile);

– testați dacă aceste elemente sunt compatibile și pe diferite browsere (Chrome, Firefox, Safari s.a);

– observați dacă s-a realizat în mod corect validarea codurilor HTML și CSS;

– verificați dacă imaginile și elementele media sunt optimizate și se văd pe diferite dispozitive;

– observați dacă alte elemente din design sunt implementate corespunzător.

2. Conținut site

În al doilea rând, este necesar să observați dacă conținutul site-ului (texte, grafice, imagini, titluri s.a.) sunt realizate conform design-ului.

Sugestia noastră este să verificați următoarele puncte:

– textele sunt scrise în mod corect; nu există greșeli de ortografie sau de gramatică;

– titlurile, subtitlurile sunt puse în mod corect; paragrafele sunt ușor de citit;

– textele de la butoanele “call-to-action” sau de la formulare sunt puse în locul dorit;

– elementele video, imaginile sunt vizibile pentru utilizatori;

– Documentele pdf se pot descărca cu ușurință;

– paginile cu informații utile sau paginile cu termeni și condiții sunt prezente pe site;

– drepturi de autor pentru conținut;

– paginile pentru “cookies” există pe site și sunt corect redactate.

3. Funcționalitate site

Testați dacă site-ul funcționează corect (nu există erori) și verificați dacă anumite elemente sunt puse în locurile potrivite și au funcționalitatea corespunzătoare:

– butoane, formulare, newsletter, navigator de căutare, slidere s.a funcționează;

– link-urile de la categorii, subcategorii funcționează corespunzător;

– link-urile externe (de la instituții, parteneri s.a) sunt puse pe site în mod corect;

– formularele din site sunt testate;

– mesajele de la formulare sunt editate corect;

– butoanele social media sunt implementate pe site;

– viteza site-ului este optimizată;

– navigarea siteului se face ușor, fără să apară erori.

4. Optimizare site

Este important să aveți un site optimizat pentru motoarele de căutare (Google, Bing, Yahoo s.a.), cu scopul de a fi ușor de găsit în mediul online. Pentru o optimizare corectă, puteți verifică următoarele puncte:

– prezența fișier robots; meta tag robots; sitemap; pagespeed s.a.

– prezența “meta title”, “meta description” și “meta keyword”;

– densitat cuvinte cheie, mai exact de câte ori apar în pagini;

– optimizare conținut, pe baza cuvintelor cheie;

– prezența “anchor text” pe pagini relevante;

– prezența alt-uri / titluri la imagini sau alte elemente;

– implementarea tag “canonical” pentru listarea paginilor;

– implementare schema.org (date structurate).

5. Google Console și Analytics

Un alt punct important este legat de creare contului de Analytics, cu scopul de a vedea statistici foarte clare asupra utilizatorilor și a vizitelor pe un site web; termeni de căutare; pagini de destinație ale site-ului și pagini de ieșire; timpul petrecut pe fiecare pagină; rata de respingere și multe altele.

– existența contului de Analytics și a codului de traking;

– setare de obiective și segmente în instrumentul Analytics;

– existența contului de Google Console;

– “legarea” acestor conturi pentru sincronizarea datelor.

6. Backup și securitate

Ultimul punct important este legat de securitatea site-ului. Pentru a vă proteja împotriva riscului de pierdere a datelor, este nevoie să se realizeze un backup pentru site; să se schimbe parolele, iar baza de date să fie securizată.

În decursul ultimilor ani, am observat multe site-uri care nu funcționau în mod corespunzător sau nu erau prezente pe motorul de căutare Google datorită blocării accesului.
Știm că lansarea unui site web într-un mod corect necesită mult efort și sperăm ca aceste informații să vă ajute în organizarea muncii.

Recent Posts

Start typing and press Enter to search