Cum să alegi cele mai bune cuvinte cheie pentru a optimiza site-ul în Google?

 In Optimizare seo
L

a începutul activității de optimizare pentru un site de prezentare sau magazin online în motorul de căutare Google, prima etapă importantă este legată de “research”. Astfel, se face o analiză site-ului și a concurenței în domeniu și se continuă cu analiza privind cele mai performanțe cuvinte cheie. Căutarea de cuvinte cheie optime pentru un site este punctul “culminant” în strategia de SEO.

În imaginea de mai jos, am pus în evidență care sunt cele mai frecvente greșeli în alegerea acestor cuvinte, care sunt soluțiile optime și două instrumente importante.

În cazul în care ai lansat un nou site și încă nu ai o prezență pe Google, poți să alegi cuvinte cheie “long tail”. Exemplu: dacă ești o firmă care oferă serviciul de SEO, poți alege cuvântul cheie “servicii optimizare seo” care are mai puține căutări și o concurență medie, urmând pe viitor să îmbunătățești și pozițiile la cuvintele cheie mai scurte, precum: “optimizare seo” și “seo”.

De asemenea, poți să alegi și cuvinte cheie “geolocalizate”. Exemplu: optimizare seo cluj; optimizare site cluj s.a.

Fi creativ, studiază domeniul în care ai afacerea și alege cuvinte cheie specifice. Exemplu: dacă te ocupi cu vânzarea de termostate inteligente pentru centrala termică, alege cuvinte relevante, precum: “termostat wifi”, “termostat centrala wireless”, “termostate inteligente” care au căutări lunare și îți aduc oameni direct interesați de produsele tale.

Important este să alegi cel puțin 5-10 cuvinte cheie și să le optimizezi pe acestea, nu doar un singur cuvânt cheie. Astfel, creezi valoare pentru site-ul tău și în timp ajungi pe prima pagină în Google cu toate cuvintele cheie alese. În caz contrar, dacă folosești un singur cuvânt cheie, riști să îl folosești de prea multe ori în optimizarea pe site și ajungi la o penalizare (o declasare în motorul de căutare Google).

În ceea ce privește instrumentele utile în alegerea cuvintelor potrivite, Google Keyword Tool este unul dintre cele mai folosite. Cu ajutorul acestui instrument se pot analiza cuvinteperformante pentru un site web.

Se pot vedea numărul de căutări pe anumite cuvinte sau expresii, atât local cât și internațional; cât de mare este competiția pentru respectivele cuvinte, precum și soluții alternative care vor permite o urcare mult mai ușoară în rezultatele Google.

În prezent, acest instrument se poate folosi doar dacă se desfășoară o campanie de anunțuri sponsorizate (Campanie Adwords).

WordStream este un alt instrument foarte util pentru căutarea celor mai bune cuvinte din diverse domenii, pentru care se realizează o strategie de optimizare.

Google Trends îți oferă posibilitatea să vezi un “trend”, o evoluție în timp pentru termenii căutați pe Google. Poți să compari mai multe cuvinteși în plus poți vedea statistici în funcție de perioadă, limbă, categorie, zonă. Este foarte util pentru a vedea tendințe din diverse domenii.

Concluzie

Învește timp pentru a alege cele mai potrivite cuvinte cheie, care îți aduc o creștere mare a traficului pe Google, a oamenilor interesați de afacerea ta. Dacă site-ul tău este lansat de puțin timp, folosește cuvinte cheie care au o concurență mică sau medie, cu mai puține căutări lunare. În timp, după ce site-ul are o prezență mare pe Google, poți să folosești și cuvinte cheie cu mii de căutări și o concurență puternică.

Cel mai important este să alegi cuvinte specifice pentru afacerea ta, care atrag oameni direct interesați de produsele și serviciile tale.

Recent Posts

Start typing and press Enter to search