Google Penguin 4.0 – Solutii eficiente

 In Optimizare seo

Dupa o lunga perioada, Google a anuntat un nou update major “Penguin 4.0”, care ruleaza in timp real si este integrat in algoritmul de pozitionare (spre deosebire de update-ul Penguin din anul 2012).

In situatia in care ai observat fluctuatii mari in pozitiile cuvintelor cheie; scaderi mari de vizite, utilizatori s.a. inseamna ca acest update are un impact negativ asupra site-ului tau.

In acest articol iti prezentam cateva solutii eficiente pentru recuperarea/protejarea site-ului de acest update Google:

1. Analizeaza cuvintele cheie si concurenta

Primul pas consta in realizeaza unei comparatii a pozitiilor cuvintelor cheie din ultima perioada, pentru a putea vedea cat de “afectat” este site-ul de noul update Google.  In situatia in care observi declasari foarte mari in pozitiile cuvintelor cheie sau observi ca exista anumite “anomalii” la vizite, utilizatori s.a; cu siguranta ca site-ul tau este penalizat. In caz contrar, site-ul tau nu este afectat si are fluctuatii normale.

2. Verifica distributia pe “anchor” texte si profilul linkurilor externe

Este imporant sa analizezi toate “anchor” textele care s-au folosit in strategia de link building. Poti face aceasta analiza cu ajutorul urmatoarelor instrumente: Ahrefs.com, Monitorbacklink.com, Ranksonik.com s.a.

In cazul in care obervi ca un cuvant cheie (folosit ca si “anchor” text) detine un procentaj de 40% si celelalte cuvinte cheie au 8% sau 6% din total; discutam cu siguranta de o distributie care nu este “naturala” si care se datoreaza unei strategii de link building incorect folosita.

3.Verifica daca domeniile de pe care vin linkuri externe sunt de calitate si nu fac “spam”

Inainte de a implementa o solutie, analizeaza si domeniile unde s-au inserat aceste “anchor” texte; verifica daca sunt de calitate si au o autoritate mare in Google. In caz contrar, foloseste informatiile de la urmatoarul pas, pentru a le elimina.

Poti trimite un mail oficial, cu scopul de a cere sa se scoata link-urile de la site-ul tau sau poti folosi Disavow Backlinks Tools pentru a solicita sa nu se ia in considerare acele domenii in procesul de pozitionare pe Google. Mai multe detalii despre cum sa folosesti acest instrument, gasesti pe aceasta pagina.

Intr-un document .txt adauga domeniile de pe care vin linkuri externe si care au “spam score” ridicat, plus o autoritate a domeniului mica. Citeste pasii de pe pagina pe care ti-am recomandat-o si trimite la Google acest document.  Foloseste cu mare atentie Disavow Tools pentru ca poate dauna in procesul de pozitionare a site-ului tau.

4. Observa daca s-a folosit metoda “link scheme”

In trecut, au existat multe situatii in care s-au cumparat link-uri externe de la domenii cu acelasi continut si acelasi IP, cu scopul de a creste mult cuvintele cheie, dar care nu aduceau nici o valoare oamenilor.

Cu ajutorul instrumentului SEOWeather, poti verifica usor daca domeniile folosite pentru a crea linkuri externe catre site-ul tau au acelasi IP. In plus, cu siguranta o sa observi daca aceste site-uri sunt construite in acelasi mod, au aproape acelasi continut sau nu.

In cazul in care site-ul tau apare pe astfel de domenii, scrie un mail oficial si cere sa se stearga site-ul tau. O alta solutie ar fi sa adaugi si aceste domenii in documentul de la pasul 3 (Disavow link).

5. Incepe sa construiesti linkuri externe de calitate

Este important sa aplici tactici de link building eficiente, care iti aduc cresteri pe termen lung. Propunea noastra este sa folosesti mai multe cuvinte cheie in optimizarea textelor pentru link building si cel mai important  sa creezi continut care aduce valoare oamenilor.

De asemenea, diversifica sursele folosite pentru crearea de linkuri externe, precum: articole, anunturi, bookmarking, forumuri s.a.

6. Realizeaza o analiza a elementelor SEO on page

Tine cont ca acest update este alaturi de alti 200 de factori de pozitionare si pot duce la o penalizare a cuvintelor cheie.

De exemplu, exista posibilitatea ca site-ul tau sa fie “super-optimizat”, cuvintele cheie sa fie introduse in mod fortat. Astfel, strategie SEO  este realizata doar pentru a creste cuvintele cheie si trebuie schimbata cu o strategie care aduce valoare.

7. Incepe prin a crea mai mult continut relevant pentru oameni

Este important sa creezi articole de calitate, cu informatii utile si actuale. In plus, foloseste in strategia de link building si sinonime la cuvintele cheie principale sau cuvinte cheie “long tail”.

Concluzii

In primul rand, realizeaza o analiza detaliata a site-ului si asigura-te ca acest update Google are un impact negativ. Aceste solutii le poti folosi atat pentru o strategie de recuperare in Google, cat si pentru a proteja site-ul de penalizari ulterioare. Important este sa creazi valoare pentru oameni si sa tii cont ca pe langa acest nou update Google, exista peste 200 de factori care pot afecta pozitionarea in Google.

Doresti sa afli mai multe informatii despre impactul acestui update asupra site-ului tau? Ne poti contacta si vom realiza o analiza practica.

Recent Posts

Start typing and press Enter to search