Creștere afacere în prima pagină în Google.

Search Engine Optimization (SEO)

Ce înseamnă optimizare afacere pe Google?

Știm cu toții că Internetul este o resursă importantă și folosită de foarte mulți oameni. Fie că dorim să căutăm o informație, să cumpărăm un produs sau avem nevoie de un serviciuu, tot timpul începem prin a cauta pe Google ceea ce ne interesează.

Ce este SEO? Provine de la acronimul „Search Engine Optimization” și reprezintă optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare ȋn baza unor cuvinte cheie. SEO presupune strategii, tehnici si tactici folosite pentru a crește numărul de vizitatori pentru un site web, de a obține un loc de top în pagina de rezultate date de un motor de căutare precum: Google , Bing , Yahoo.

Optimizarea pe motoarele de căutare este un proces de identificare și utilizare a elementelor unei pagini web sau a altor elemente externe care influențează în mod direct / indirect poziționarea organică în pagina de rezultate a motoarelor de căutare (SERPS), pe baza unor cuvinte cheie (interogări) folosite de oameni. Scopul este de a atrage trafic și de a face cât mai cunoscut afacerea în mediul online.

În mod simplu, cu ajutorul unor elemente bine cunoscute, se optimizează site-ul web, cu scopul de a ajunge în prima pagină în Google, Bing, Yahoo s.a.; acolo unde oamenii caută produse și servicii.

Atunci când căutăm ceva (un produs sau serviciu), primele rezultate care apar în Google sunt de la site-uri optimizate. Mult mai simplu, atunci când dorim să cumpărăm un „șemineu”, căutăm pe Google să vedem informații, modele si magazine de unde putem cumpăra. Primele rezultate care apar în Google sunt de la magazine online de seminee optimizate exact pentru cuvântul cheie “șemineu”.

În situația în care avem un magazin online, suntem bucuroși că vindem (potențialii clienți care caută produsul nostru, ne găsesc pe Google și șansele sunt foarte mari să cumpere de la noi). Ajungem să fim văzuți exact de cei interesați.
În situația în care suntem clienți, suntem bucuroși că am reușit să găsim ceea ce ne interesează.

Aceste două situații sunt importante pentru Google, care urmărește tot timpul să ofere informații/răspunsul dorit de oameni.

promovare-locala
2017-the-periodic-table-seo

Care este procesul de optimizare site-uri web / magazine online în Google?

La început un site / magazin nou nu apare deloc pe Google, la orice căutare făcută. Obiectivul este să ajungă în prima pagină în Google și să atragă clienți.

Totul se începe cu un audit privind elementele tehnice și non tehnice care îi asigură creșterea. În următorul pas se face o analiză pe cuvinte cheie (trebuie să știm ce caută și cum caută oamenii pe Google în domeniul în care este afacerea).

După ce se descoperă cuvintele cheie căutate de oameni și elementele care trebuie îmbunătățite, începe procesul de optimizare pentru creștere pe prima pagină în Google. Acest proces are mai multe etape, pe care le exemplificăm mai jos.

Nu este niciun „secret” sau o „formulă magică” pentru a face aceste lucruri, ci există instrumente speciale care ajută și multă muncă.

În acest domeniu, experiența practică este cea care îți aduce plus valoare. Lucrând mulți ani, pe sute de site-uri și magazine online, știi exact ce trebuie, cum optimizezi și când aplici elementele necesare care te ajută să ajungi pe prima pagină pe sute și mii de cuvinte cheie.

Bineînțeles ca în orice domeniu, dacă nu ști ce să faci, există și riscuri. În Google dacă ajungi să optimizezi greșit site-ul, o să fie penalizat (în cel mai bun caz ajunge până pe pagina 10, 12 sau în cel mai rău caz nu mai apare deloc în Google). Din experiența noastră cu clienții care au venit la noi cu un site penalizat, a fost mult mai greu să-l aducem din nou în Google, să-i creăm autoritate și să îl creștem, decât dacă ne ocupam de la început de optimizare.

Câteva aspecte importante de menționat în procesul de optimizare pe Google.

Optimizarea pe Google se împarte în două mari secțiuni: optimizare on site și optimizare off site. Pe scurt, optimizarea pe site cuprinde:

– analiză cuvinte cheie performante, căutate de oameni în diverse domenii;

– creare strategii de poziționare în rezultatele organice ale motorului de căutare Google și aplicarea acestor strategii;

– optimizare cuvinte cheie (întroduce în secțiuni speciale în site);

– creare și optimizare paginilor ținând cont de factorii de poziționare ai motorului de căutare Google (creare meta tiltlu, meta descriere, meta keyword);

– optimizare titluri pagini (h1, h2, h3 etc);

– optimizare texte și inserare cuvinte cheie, tinând cont de factori Google;

– verificare densitate cuvinte cheie și îmbunătățire, cu scopul de a nu fi penalizat site-ul în Google;

– creare anchor texte pentru pagini principale sau secundare;

– creare alt-uri / titluri imagini, pentru creștere pe Google Images și nu numai;

– aranjare și optimizare continut site pentru ca oamenii să aibă o experiență foarte bună;

– analiză site folosind instrumentul Web Master Tools si rezolvarea problemelor legate de indexare; rezolvare pagini duplicate; erori 404, daca este cazul s.a.;

– creare și îmbunătățire sitemap pentru o indexare foarte bună;

– creare robots.txt pentru a bloca indexarea anumitor pagini care nu trebuie văzute de Google (ex: pagina de logare, pagina de admin s.a)

– analiză statistici site și date despre utilizatori în Google Analytics pentru a vedea comportamentul acestora, proveniența; cele mai folosite pagini sau pagini care au o rată de respingere foarte mare și trebuie imbunătățite etc.;

– căutare cuvinte cheie folosite de utilizatori pentru a intra în site și optimizarea acestora;

– analiza continuă a site-ului și propunere îmbunătățiri necesare pentru atragerea clienților s.a

Optimizarea off site se referă la promovarea propriu-zisă, respectiv inserarea site-ului în cataloage de firme, site-uri de anunturi, site-uri de articole, social bookmarking, forumuri etc (aceste surse trebuie să fie de calitate, testate și verificate).
Pentru inserare se folosesc texte unice, optimizate pe baza fiecarui cuvant cheie, cu scopul de a atrage clienți și de a face cât mai cunoscut site-ul.

Se începe cu optimizare on site care este foarte importantă și cu îmbunătățirile necesare, apoi se trece la optimizarea off site.

Beneficii serviciu de optimizare în Google (SEO)

1. Optimizarea ajută site-ul de prezentare sau magazinul online să ajungă pe prima pagină în Google, pe baza cuvintelor cheie relevante pentru utilizatori. Odată ce suntem prezenți în prima pagină, oamenii află despre noi, despre afacere, despre produse și șansele sunt foarte mari să cumpere.

2. Clienții găsesc informațiile de care au nevoie; găsesc produsele sau serviciile pe care le oferim; se familiarizează cu brandul (crește notorietatea) și implicit iau decizia de a ne contacta sau a face direct o achiziție;

3. Pe site ajung tot mai mulți oameni noi, deci crește numărul clienților care conduc la mai multe vânzări;

4. Investiția pentru acest serviciu sunt mai mici; rezultatele sunt pe termen mediu – lung.

local-promote

Start typing and press Enter to search