Plan de acțiune pentru afacere

Piața țintă, canale de marketing, strategii de conversie

În mediul online, creșterea unei afaceri este o provocare continuă pentru mulți antreprenori. Indiferent dacă începeți sau aveți o afacere, este nevoie să vă construiți un plan de acțiune cu obiective clare.

De la creare conținut până la angajare în rețelele sociale, la optimizare și creșterea pe Google (Search Engine Optimization), la promovare prin SEM (Search Engine Marketing) ș.a., trebuie să aveți în vedere că prezența online se constuiește pe baza cunoașterii clientului „ideal” (ce nevoi are, cum acoperiți acele nevoi), targhetare audiență, analiză piață (competitori) și transmitere mesaj corect.

Dacă ați pus la punct planul de afacere, ați dezvoltat produsele/serviciile, misunea și valoarea pe care o aduceți clienților; aveți o echipă pregătită care să ajute în tot procesul de creație și vânzare; acum cea mai mare provocare este: “Cum să creezi un mesaj unic pe piață și să atragi clienți”? Aceasta este o întrebare la care fiecare antreprenor speră să răspundă cât mai rapid și cu o investiție minimă, dar prea puțini reușesc.

plan-de-actiune-marketing-entix

În prezent, avem mai multe canale de comunicare, piața este aglomerată, mulți comercianți spun cam același lucru (servicii de calitate, servicii superioare, gamă variată s.a), iar clienții devin din ce în ce sunt mai inteligenți și se așteaptă să primească mult mai multă valoare la întrebarea: “De ce aș cumpăra de la tine?”.
Aici intervine crearea unui plan de marketing eficient, definirea obiectivelor specifice care să aducă un ROI maxim. Echipa noastră vă va îndruma și vă va ajuta să creați unul, asigurându-se, în același timp, că eforturile dvs. generează vânzări.

Cum te ajutăm să ai, să aplici un super plan de acțiune în marketing?

1) Analizăm împreună afacerea cu puncte forte, puncte slabe (acțiuni de vânzare, acțiuni de marketing).

Ca în orice afacere, prima dată trebuie să cunoști cât mai multe informații despre produse/servicii, procesele de vânzare, ce aduce valoare, care sunt obiectivele setate; informații despre piața de desfacere și concurență ș.a. Toate aceste acțiuni ajută la construirea unui plan de „atac” în mendiul online.

După un rezumat privind afacerea dvs, definim obiectivele, piața țintă (clienți, colaboratori) și răspundem la următoarele întrebări principale:

– Clientul găsește informațiile dorite pe site web, pagini social?

– Beneficiile oferite sunt puse în valoare?

– Informațiile despre firmă sunt foarte bine prezentate?

– Care este valoarea pe care o oferiți clientilor?

– Care este concurența? Cum vă difererențiați produsele/serviciie?

– De ce ar trebui să cumpere de la dvs.?

Dacă ați aplicat acțiuni de marketing, le analizăm foarte bine pentru a vedea procesul de conversie și cum le putem îmbunătății.

2) Construim pașii necesari în planul de marketing

După ce studiem foarte bine piața, concurența (acțiuni care ajută să cunoaștem cât mai multe informații despre potențiali clienți, să vedem ce se caută în domeniul dvs., ce nevoi au și cum puteți să le acoperiți prin intermediul serviciilor și produselor oferite), începem să construim etapele pentru un plan de „atac”.

Dacă vreți să creați singuri un plan de marketing, trebuie să vă gândiți mai întâi la obiectivele dvs. și la ceea ce faceți în prezent ca o organizație de marketing pentru a le atinge. Ideea este să vă păstrați răspunderea pentru a evalua ce funcționează bine și unde există loc pentru îmbunătățire. Unele întrebări pentru a vă pune întrebări în acest proces includ:
Cu ce probleme ne confruntăm în prezent?
Ne concentrăm atenția asupra lucrurilor potrivite pentru a avea cel mai mare impact asupra afacerii? (acțiunile de marketing aduc clienți, conversii, vânzări etc.)
Avem cunoștințele, experiența și instrumentele corecte la dispoziția noastră pentru a împlementa acțiunile de marketing sau trebuie să completăm echipa în vreun fel?

3) Creăm o listă cu tot ce este necesar pentru a îmbunătăți eforturile de marketing

Când sunteți foarte prinși cu afacerea, poate fi greu să găsiți timpul necesar și să reflectați atât la ce faceți în prezent, cât și la toate celelalte lucruri pe care ar trebui să le dezvoltați în marketing.

În acest proces, o să aflați lucruri cum ar fi: „Dacă am petrecut prea puțin timp optimizând conținutul pentru SEO?” sau „Chiar avem nevoie să reînnoim site-ul nostru astfel încât acesta să fie atractiv pentru cumpărătorii noștri”. Realizăm o listă cu toate lucrurile pe care trebuie să le încercați – aplicați, în prezent și pe viitor.

4) Realizăm un audit complet care cuprinde toate elementele tehnice și non-tehnice și propunem soluții practice pentru creștere

Fie că discutăm de site-uri de prezentare sau magazine online, toate sunt complexe și există multe lucruri care pot fi ușor de trecut cu vederea. De exemplu: verificarea corectitudinii textelor, a indexării, a comportamentului utilizatorilor, a structurii, a funcționalității link-urilor, imaginilor și multe altele.

Beneficiați de un raport privind toate elemente importante pentru clienți și pentru motorul de căutare Google.

5) Identificăm cele mai potrivite canale de marketing.

Pentru orice tip de afacere este important să se analizeze cu atenție și să se selecteze canalele de marketing potrivite (care conectează cel mai bine la numărul maxim de potențiali clienți, la cel mai optim cost). Deși există diferite canale de marketing, în general sunt separate în două categorii:

Canale de marketing tradiționale:

Mass-media (radio și televiziune)
Imprimare media
Fluturași și afișe
Participarea la evenimente din industrie, cum ar fi expoziții

Canale de marketing online
Social media
SEO (optimizare pe motoarele de căutare)
Campanii plătite (Facebook Ads, Instagram, Google Ads)
Blog
Webinarii s.a.

Aflați care sunt canalele de marketing potrivite pentru afacere.

6) Creăm strategii de marketing, conținut campanii și promovăm afacerea în mod corect pe fiecare canal.

Conținutul pe care îl utilizăm pentru a transmite un mesaj este „cheia” în online. Astfel, trebuie foarte bine conceput și gândit pentru a aduce valoare clienților.

Ne asigurăm că aveți un conținut special conceput pentru clienții dvs. și despre nevoile acestora. Aici trebuie să plusați mai mult pe clinet decât pe ceea ce oferiți și ceea ce vă face cel mai bun pe piața dvs. și să obțineți un „mix” cu care câștigați încredere.

O regulă de bază este de a avea de două ori mai mult conținut care se identifică cu nevoile clientului față de valorile dvs. de brand.

7) Măsurăm eficiența și monitorizăm rezultatele în marketing.
Piața este din ce în ce mai competitivă și devine esențial ca firmele să măsoare cu precizie rentabilitatea cheltuielilor de marketing și apoi să facă ajustările necesare în abordarea lor, cu scopul de a obține un impact maxim. O comparație strânsă a rezultatelor ne ajută  să vedem canalele care funcționează bine pentru afacerea dvs. de cele care nu sunt la fel de eficiente.

Planul de acțiune pentru marketing trebuie să fie bine gândit și să cuprindă informații și acțiuni specifice afacerii dvs.  Obiectivul principal este de a crește numărul conversiilor și implicit a vânzărilor.

O agenție specializată de marketing, cu experiență în sprijinirea afacerilor similare cu dvs., este o investiție care vă ajută să proiectați și apoi să executați un plan de marketing eficient.

Start typing and press Enter to search